Back in the days…

Ik groeide op in een tijd, jaren 90, dat ouders meer bepalend waren welke (studie)keuze je ging maken. Er was veel minder aandacht op school voor bijvoorbeeld LOB en onderzoek naar waar je talenten lagen en om daarmee een studie te kiezen die echt bij je paste. Mijn ouders waren, met alle goede intenties, van mening dat mijn toekomst lag in de hotellerie of op een groot kantoor als secretaresse.

Geen idee wat de doorslag heeft gegeven, maar ik zat na het behalen van mijn HAVO diploma twee jaar in Tilburg om een secretaresse-opleiding te volgen. Mijn carrière als secretaresse heeft in totaal net twee jaar geduurd. Ik moest verder op zoek naar mijn talenten.

Op naar het onderwijs

Na wat omzwervingen, waaronder zes jaar gewerkt te hebben als stewardess, ben ik 
ruim 10 jaar geleden het onderwijs ingerold. Ik kreeg de kans te starten als loopbaanadviseur voor de studenten bij ROC Mondriaan. Al snel wist ik dat mijn passie was geboren.
 
In mijn werk als loopbaanadviseur kon ik  studenten voorzien van een loopbaanadvies om een studie te kiezen die past bij hun talenten en drijfveren. Dat was exact datgene wat ik destijds zelf had gemist.
 
Ik raakte ook in mijn werk ook al als coach snel betrokken bij die extra leuke student die ook stappen wilde maken, maar die veel meer dan andere studenten hindernissen moest nemen om de studieloopbaan te kunnen lopen. Deze studenten hadden een extra steuntje in de rug nodig. Iemand die persoonlijke uitdagingen  (bijvoorbeeld uitdagingen als gevolg van neurodivergentie of een handicap) vertaalt naar wat er nodig is in de klas aan extra hulp en ondersteuning.
 
Geweldig om te zien wat de juiste ondersteuning voor een boost aan  persoonlijke groei voor een jongere oplevert en uiteindelijk tot een diploma leidt.
 
Werken in en voor het onderwijs is het liefste wat ik doe, omdat ik elke keer weer geniet wanneer het onmogelijke toch mogelijk blijkt te zijn.
 
Inclusief onderwijs is voor iedereen.

Wat opdrachtgevers zeggen:

Mijn opdrachtgevers:

Zo houd ik mijn kennis up to-date:

  • Workshops Academische Transitie en Leerlingen leren Kiezen (Universiteit Utrecht, februari 2025)
  • Verdiepende 3 daagse training decanaat (Biond – januari 2025)
  • Training 7 Gewoonten in het Onderwijs – Stephen Covey (CPS – december 2024)
  • Depressie(preventie) bij jeugdigen (workshop door Youz  Preventie – juli 2024)
  • Werken met de Meldcode (webinar door GGZ- Den Haag-juni 2024)
  • Register Loopbaanprofessional (NOLOC – certificering geldig t/m december 2024)
  • Congres Jongens bij de Les (september 2020)
  • Claroread , een (computer)hulpmiddel voor studenten met dyslexie – training (maart 2020)
  • Trainingsdag ADHD -ODD/CD (januari 2021)
  • Coach beelddenkers voor leerlingen uit basis en voortgezet onderwijs (mei 2007)

Praktische informatie:

  • Werkgebied: Haaglanden, Groot – Amsterdam, Groot- Utrecht, Midden – Nederland;
  • Geen minimale opdrachtduur;
  • 24 – 32 uur per week beschikbaar;
  • Mijn werkzaamheden worden belast met 21% BTW;
  • Geen onnodige kosten door tussenkomst/ bemiddeling van een wervingsbureau.